Įpročiai padedantys gyventi žvaliau ir pozityviau

Kai kasdien nuo krūvos rūpesčių ir darbų, esame priversti vytis laiką, nuolat patiriame tikrai daug streso. Dėl šios priežasties prie mūsų lengviau kimba ir ligos. Kadangi iš patirties žinau abi medalio puses (kas darosi su sveikata, kai daug nerimaujame ir kaip keičiasi nuotaika bei savijauta užsiimant šiomis praktikomis), žemiau duosiu keletą patarimų, kurie padės jaustis geriau ir būti pozityvesniems net streso akivaizdoje.
 Rytinė vizualizacijos meditacija 

Tam, kad galėtumėte medituoti, nuraminti savo mintis bei kūna ir padėti jam sveikti, nebūtina mokėti mantrų ar suprasti chakrų sistemos (jei nenorite to daryti). Tam tinka Vizualizacijos meditacija, kuri suteikia visišką laisvę praktikuoti meditaciją savaip, tiek kiek leidžia jūsų vaizduotė. Svarbiausia yra atsipalaiduoti ir leisti sau būti „čia ir dabar“. Nustatyta, jog  žmogaus organizmo resursai atsistato miego metu, o 15-20 min. giluminio atsipalaidavimo prilygsta 2-3 valandoms geros kokybės miego. Tačiau miegodami atsipalaiduojame tikrai ne visada.

Ši meditacija yra paprasta, neįpareigojanti ir žiūrint iš mokslinės perspektyvos savyje talpina net keturias atsipalaidavimo praktikas vienu metu: Vaizdinę relaksaciją, Progresyvinę raumenų relaksaciją, Autogeninę treniruotę ir Kvėpavimo pratimus. Be viso to, tai yra mūsų prigimtinis įrankis ne tik kovai su ligomis, tačiau ir kuriant savo gyvenimą. (Daugiau apie vizualizaciją galite paskaityti čia).

Keletas svarbių akcentų norintiems pasikrauti kuo daugiau reikiamos energijos meditacijos metu:

  • Medituokite ryte bent 10-15 minučių.
  • Medituokite šviesioje, tvarkingoje patalpoje. Geriausia jei langai yra į rytų pusę.
  • Nors jų pas mus mažai, ypač žiemos metu, tačiau progai pasitaikius saulėtą rytą skirti laiko meditacijai būtų puiku. Saulė yra būtinas vitaminas mūsų nervų sistemai.
  • Atsisėskite patogiai, taip, kad jūsų niekas nevaržytų. Jei sunku atsipalaiduoti, geriausia būtų atsigulti patogioje pozoje, taip atpalaiduojant visą kūną, kad medituojant apie jį nesuktumėte galvos.

Laiko planavimas

Jei negalite atsipalaiduoti nuo minčių apie darbų kiekį, patartina iš vakaro arba prieš meditaciją užsirašyti ką ir kada turėsite tą dieną padaryti, į planus įtraukiant ir meditaciją ar kitus atsipalaidavimo pratimus. Tada galėsite susikoncentruoti, jausite jog viskas vyksta pagal planą, leisite sau labiau pasinerti į tai ką darote šią minutę. Tai tinka ne tik meditacijai, bet ir visur kitur, nes dažnai mes negalime atsipalaiduoti būtent dėl tos priežasties, jog viską bandome išlaikyti savo galvoje. Tokiu atveju geriausias būdas tos įtampos atsikratyti ir dirbti produktyviai yra viską kas knibžda jūsų galvoje tiesiog užsirašyti.

Keletas svarbių akcentų padėsiančių kasdienybėje:

  • Priminkite sau, jog galite atlikti tik vieną darbą vienu metu ir mėgaukitės tuo procesu.
  • Streso metu stenkitės atkreipti dėmesį į detales – kur esate, ką matote ir pan. Tai padės jums nusiraminti.
  • Kasdien pradėkite arba užbaikite dieną pagalvodamas apie 10 dalykų, už kuriuos esate dėkingas.
  • Nustokite siekti tobulumo. Jis neegzistuoja ir dažnai trukdo realizuoti savo planus ir tikslus, nes niekada neijaučiante „pakankamai“ pasiruošęs. Pasikliaukite pirmojo žingsnio magija. Tiesiog pradėkite.

 

Miglė Adžgauskaitė